O mne

Moja fotka
Slovakia
Tvrdíme, že nechceme byť klamaní, ale pravdy sa bojíme.

pondelok 29. júna 2015

Recenzia knihy: Stratený symbol [Dan Brown]

Kniha ponúka abnormálne množstvo informácií na malom úseku, aby ich čitateľ spracoval. Napriek veľkej radosti, som z knihy po prečítaní nemala nejaký hlboký impulz, ktorý by sa vo mne po dočítaní poslednej vety pretrvával aspoň nejakých pár minút. Od kníh sa väčšinou očakáva, že vo Vás nechajú stopu a donútia Vás po zatvorení knihy, rozmýšľať ešte dlho nad udalosťami príbehu ktorý ste čítali. Táto kniha spravila niečo, čo som u inej knihy nezažila. Isté časti v knihe boli samy o sebe napínavé, šokujúce a prevratné, že som nad nimi naozaj ešte dlho rozmýšľala a spracovávala ich. Napriek tomu ma však koniec nejako neohúril a popri čítaní posledných správ ma sprevádzala myšlienka na to, kedy to už skončí. Minimálne päť až desať strán by som úplne vyhodila. Prišli mi zbytočné. Pán Brown v nich stále opisoval v podstate to isté. Myslím, že to bolo preto, aby čitateľ pochopil rozuzlenie zápletky. Nebolo to podľa mňa vôbec treba. Záver som podvedome tušila a nepokladám za potrebné to takto podrobne vysvetľovať. Aj keby iný čitateľ záver netušil, ak by sa dočítal až k posledným kapitolám, pochopil by ten záver rýchlo, bez zbytočného naťahovania. Knihu by som odporúčala skôr pokročilým čitateľom. Veľké množstvo informácií ponúka kniha vo forme odbornejšieho textu. Napriek tomu úryvky a myšlienky knihy som si zapísala do poznámok, lebo ma naozaj ohromili, šokovali a miestami aj pobavili. Jeden z nich bola aj prednáška profesora Langdona o Slobodomurároch. Tento úryvok sa skrýva na začiatku knihy. Úryvok ma šokoval a nesmierne pobavil. Langdon poukazuje na povrchné chápanie študentov symboly a rôzne obrady. Pravda je však úplne inde ako sa na prvý pohľad zdá. Knihe dám síce o jednu hviezdičku viac ako poslednej knihe pred touto, napriek tomu som očakávala od konca viac a som si istá, že Brown by ho vedel napísať aj lepšie, ako to ukázal napríklad aj pri Da Vinciho kóde, ba dokonca Anjeloch a démonoch. Asi som nakoniec aj pochopila prečo len práve tieto dve knihy boli sfilmované. Takže dávam štyri hviezdičky.